درباره مديريت مصرف
تعريف مديريت مصرف
مديريت مصرف مجموعه اي از روش ها و راهكارهاست كه به منظور بهينه سازي مصرف انرژي به كار گرفته مي شود. عبارت مديريت مصرف انرژي در مفهوم عام خود در برگيرنده همه اشكال و انواع انرژي مي باشد. با اين حال به دليل وسعت كاربرد انرژي الكتريكي در زندگي بشر كه ناشي از مزاياي متعدد آن مي باشد، قسمت عمده فرآيندهاي مديريت مصرف، مرتبط با مديريت مصرف انرژي الكتريكي مي باشد. مي توان گفت كه مديريت مصرف شامل برنامه ريزي، اجرا و نظارت بر آن قسمت از فعاليت هاي مرتبط با برق است كه بر مصرف برق تاثير مي گذارد و سبب ايجاد تغييرات مطلوب در شكل بار، الگوي زماني مصرف و ميزان مصرف انرژي مي گردد.
اهميت مديريت مصرف
در طول دهه گذشته، افزايش پيوسته در هزينه توليد برق، افزايش قيمت سوخت، رشد نامطمئن بار،   محدوديت هاي مرتبط با محيط زيست و تعيين محل نيروگاه و نياز به رشد معقول و كنترل شده برق، تعريف اهداف صنعت برق را دگرگون ساخته است. مديريت مصرف برق در مقابل مديريت توليد برق طي دهه گذشته به صورت يك موضوع اساسي و جدي در آمده است و برنامه ريزي صنعت برق از شكل يك مساله كوتاه مدت براي كاهش پيك بار به صورت يك نگرش بلند مدت در جهت تخصيص منابع با در نظر گيري منافع بسيار براي صنعت برق، مشتركين و كليت جامعه در آمده است.
        
        
        
        
تاریخ به روز رسانی:
1396/10/30
تعداد بازدید:
9586
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت